Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ229 «Steam and Culture» έξι μαθήτριες και δύο καθηγητές του Γενικού Λυκείου Γουβών ταξίδεψαν στη Σικελία της Ιταλίας, από 07/11 έως 13/11, όπου συναντήθηκαν με Ιταλούς μαθητές και καθηγητές του σχολείου «Leonardo da Vinci» στην πόλη Niscemi της διοργανώτριας χώρας και με Πορτογάλους μαθητές και καθηγητές του σχολείου Agrupamento de
Escolas Abade de Baçal της πόλης Braganca.
Το πρόγραμμα αποτελεί μια σύμπραξη των παραπάνω ευρωπαϊκών χωρών, με συντονίστρια χώρα, όπως προαναφέρθηκε, την Ιταλία.
Στόχος του προγράμματος είναι η ανάδειξη του τεχνολογικού πολιτισμού, των τεχνολογικών επιτευγμάτων των τριών χωρών, Ιταλίας, Ελλάδας, Πορτογαλίας, με αναφορές στις συγκεκριμένες ιστορικές περιόδους της δημιουργίας τους και στη συμβολή τους τόσο στην κάλυψη και αντιμετώπιση βασικών καθημερινών αναγκών όσο και στην πρόοδο της ανθρωπότητας. Οι συμμετέχοντες μαθητές του ιταλικού σχολείου επικεντρώθηκαν στις έρευνες του Ιταλού μαθηματικού Fibonacci, στην αξία της χρυσής τομής και στη χρήση της στην αρχιτεκτονική. Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκε το πρόγραμμα των εκπαιδευτικών εκδρομών που διοργάνωσε το ιταλικό σχολείο με επισκέψεις σε Μουσεία και Αρχαιολογικούς χώρους, όπου, βιωματικά και διαδραστικά, οι συμμετέχοντες ασχολήθηκαν με τα παραπάνω ζητήματα, απέκτησαν γνώσεις και πρωτόγνωρες εμπειρίες. Για τους Έλληνες μαθητές και καθηγητές ιδιαίτερης σημασίας και αξίας επίσκεψη ήταν αυτή στον αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο του Ακράγαντα, όπου μπορεί κανείς να θαυμάσει την αρχιτεκτονική και γενικότερα τον πολιτισμό των ελληνικών αποικιών της Μεγάλης Ελλάδας της αρχαϊκής και κλασικής εποχής κυρίως.
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να γνωρίσουν διαφορετικούς πολιτισμούς, να διευρύνουν τους πνευματικούς τους ορίζοντες, να έρθουν σε επαφή με τον τρόπο ζωής και το εκπαιδευτικό σύστημα άλλων ευρωπαϊκών εθνών, κάνοντας εποικοδομητικές συζητήσεις, συγκρίσεις, ασκώντας τη σκέψη τους και καταλήγοντας σε συμπεράσματα, ενώ παράλληλα ανέδειξε την αξία της συνεργασίας και της συνύπαρξης διαφορετικών πολιτισμών. Επιπλέον, τους δόθηκε η ευκαιρία να εξασκήσουν τις γνώσεις τους στις ξένες γλώσσες, ιδιαίτερα την αγγλική, ενώ η επαφή με τους αλλοεθνείς συμμαθητές τους τούς προκάλεσε έντονο ενδιαφέρον για εκμάθηση της ιταλικής και πορτογαλικής γλώσσας.
Οι αποσκευές όλων γέμισαν εμπειρίες και γνώσεις που μεταφέρθηκαν στους μαθητές και τους καθηγητές του σχολείου μας δίνοντας αφορμή για διάλογο, προσανατολισμένο κυρίως σε ζητήματα της εκπαίδευσης, με ανταλλαγή πρακτικών και ιδεών που μπορούν να βελτιώσουν τις διαδικασίες μάθησης σε ένα ανοιχτό και σύγχρονο ευρωπαϊκό σχολείο.